20

Hvad med størrelsen?

Det er de underligste ting man kan ende med at diskutere. Især kvinder imellem. Uden anden anledning, end man befinder sig i samme lokale, har snakketøjet i orden og tid til det meste…

Sidst jeg befandt mig i den situation, kom vi til at diskutere mandens kæreste eje. Det han beskæftiger sig med størstedelen af døgnets vågne timer og meget gerne underholder os kvinder med. I hvert fald underholder han gerne med størrelsen på værktøjet – og deraf kan for øvrigt udledes, at der er rigtigt mange mænd, som kunne bruge et kursus i at anvende lineal…

Vi snakkede størrelse. Du ved… ???værktøjsstørrelse???.
Er den nu vigtig, eller er det ganske og aldeles ligegyldigt, hvis ellers manden er opfindsom nok. Der var delte meninger, så enhver bør have en chance, bare de finder den rigtige at fornøje.

I forlængelse af den snak, endte vi selvfølgelig med at dele historier. De er jo fortræffelige til almindelig underholdning og med et pædagogisk sigte har de altid en berettigelse, som retfærdiggør lidt tøsefnis og høje grin, hvilket vi heller ikke blev snydt for denne gang.

Historierne var mange og de var underholdende. En af de uheldige kommer her…

Forelsket gennem frygtelig lang tid, havde hun endelig fået ham godt og grundigt hængt til tørre. Nu var tidspunktet endelig kommet. Ophidset og spændt kastede hun sig over først bæltet, så bukseknap og lynlås. Det kunne ikke gå stærkt nok, men STOR var skuffelsen, da hun endelig nåede til det der skulle sprede glæde og fornøjelse om ganske få sekunder. Hun løb tom for ord og pludselig – helt impulsivt – røg det ud af munden på hende, det hun aldrig siden har glemt, men til gengæld græmmet sig så rigeligt over…

???Wow, dine fødder er da ellers ret store …??? og det er simpelthen ikke godt nok…

Jeg vil for øvrigt til enhver tid benægte, at det er min one-liner. I hvert fald så længe jeg ikke skal kigge dig ind i øjnene, mens jeg gør det…

You Might Also Like

20 Comments

  • Avatar
    Reply
    Letsindig
    1. marts 2005 at 21:05

    Du fik det n?stsidste ord p? denne tr?d :)

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 20:57

    Politik er da personligt s? det basker – det handler jo om mig… og om dig… og om naboen…

    Du har ret i, at der er flere m?nd end kvinder, som finder politik interessant, men det handler vel ikke n?dvendigvis om generelt versus personligt.

    Tja, jeg ved det ikke, men jeg interesserer mig for politik. Til geng?ld engagerer jeg mig sn?vert, for at sikre, at kr?fterne r?kker der hvor jeg prioriterer dem. Langt de fleste mennesker handler, uanset k?n, ud fra egne interesser – ogs? mig…

    “…k?dgryderne” – Hulemand, for fanden da… s? dybt kradser vi da heller ikke… ;-)

  • Avatar
    Reply
    Letsindig
    1. marts 2005 at 20:42

    OK, det er ikke tilf?ldigt at m?nd interesserer sig mere for politik. Det er jo netop det med det generelle versus det personlige. Og qua dette faktum er det vel ogs? rimeligt at kalde de sm? 40% kvinder i folketinget for en overrepr?sentation.

    N?, NU skal jeg nok tie stille.. GRRR.. BLURP(kvinderne tilbage til k?dgryderne..) , n? s? scorede Schalke sgu igen..

    tilbage til studiet z!%&..

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 20:34

    M?nd har en frygtelig tendens til at tr?kke etiketter ned over hovedet p? kvinder i et fors?g p? selv at fremst? som klogere, mere intelligente og med kvaliteter, som er langt mere v?rdifulde end dem kvinder anses for at v?re i besiddelse af. Jeg er langt fra enig – det ved du godt, men jeg er enig s? langt som til, at det er en taktik kvinder ogs? benytter…

    Generaliseringer er oftest kedelige – det personlige er interessant. M?ske er det en kvinde-ting, men s? fred v?re med det. Jeg tilh?rer, s? vidt jeg ved, det k?n… ;-)

  • Avatar
    Reply
    Letsindig
    1. marts 2005 at 20:12

    Der kommer ikke megen mening ud af at samtale med kvinder. Jeg funderede bare over den omst?ndighed at generel kritik ikke m?des for det den er, men altid med noget personrettet. M?nd snakker generelt. Kvinder snakker personligt.

    Det personrettede kan v?re et meget mildt “angreb” som dit, som blot er s?dt og venskabeligt ment. (hvis ikke det er for indiskret vil jeg da tilsts? at du i flere ?r har v?ret mig venligt stemt (ellers m? du jo slette det ;-))

    ELLER, det kan v?re med brod p? en mere modbydelig m?de.

    Men det kommer altid p? personen, aldrig p? den generelle debat.. og der er alts? ikke et forsvar for kvindek?nnet, men et mindre angreb p? kvindek?nnets angriber.

    N?, m?ske taler vi forbi hinanden, Schalke har scoret 2 gange og h?vnet det fup-straffespark Hannover fik, vi stiller om til ZDF..

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 19:58

    Jeg fors?ger aldrig at narre – det er spild af gode kr?fter, for p? det vis vindes intet eller ingen tilfredsstillelse – s? klog er jeg…

    Jeg forsvarer p? ingen m?de kvindek?nnet – hvor du ser det henne er mig en g?de. Til geng?ld regner jeg – og da resultatet s? ?benbart ikke huer dig, bli’r du personlig og klandrer mig for det samme som du selv ligger under for – det er da trist :-(

  • Avatar
    Reply
    Letsindig
    1. marts 2005 at 19:50

    Haha, du narrer vist ingen, bettemus, du svarede jo med en kommentar der kun kunne v?re m?ntet p? mig. Min kommentar var ?benlyst mere generel.

    Det er lidt irriterende, at n?r man fors?ger at debattere k?n med kvinder (det g?lder helt generelt og n?sten uden undtagelse), s? tager de angrebet p? k?nnet personligt og med et mere eller mindre direkte personangreb fors?ges den generelle debat stoppet med afstraffelsen af den formastelige der fors?ger at problematisere kvindek?nnets natur.

    Positionen har den store fordel at det er let at f? forbundsf?ller. Man har jo hele sit k?n med sig. Men alts? ikke i et forsvar for k?nnet, i en debat om tingene eller i et modangreb p? mandek?nnet. N?eee, man har hele sit k?n (alle de kvindelige l?sere og medskribenter) med sig i et slag mod en enkelt person.

    I stedet for en debat om k?n eller gensidige angreb p? k?n, har vi mig der angriber et k?n og hele k?nnet der angriber mig (du har veninderne med dig i din psykologisering).

    S?dan er sagen her og ganske typisk. Det tror jeg egentlig du er kvik nok til at se, selvom det her er oplagt at spille kortet “han g?r meget ud af lidt”.

    P? gensyn sm?kre t?s, jeg skal nok stoppe angrebene p? det hellige hunk?n..

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 19:09

    Jeg generaliserer s? det basker bette skat, s? det….

    – lad du nu v?re med at tage det personligt, for det er spild af tid – tag du nu hellere et par livskloge og generelle betragtninger fra en klog kvinde for det de er og ikke andet ;-)

  • Avatar
    Reply
    Letsindig
    1. marts 2005 at 18:52

    tjae bettemus, jeg kan vel ikke forhindre dig i at tage et par livskloge generelle betragtninger personligt. Det er ofte lidt sp?jst at debattere med kvinder. Kommer man med noget der kan opfattes som generel kritik af deres k?n, svarer de med et personangreb – ikke et forsvar eller et modangreb p? det kloge k?n. Du er hverken v?rre eller bedre p? det felt.

    N?, de kan vel ikke g?re for det..

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 18:04

    De fleste m?nd over 5 ?r m? formodes at v?re skuffede, desillusionerede, livstr?tte og bitre p? livet. S? nemt var det regnestykke!

    Heldigvis ser det kun ud til at v?re tilf?ldet for nogle enkelte…

    ;-)

  • Avatar
    Reply
    Letsindig
    1. marts 2005 at 16:31

    S? checker man siden ud og finder den slags. *suk* Det er livets tragedie at der er 50/50. Enhver mand b?r have en frisk og relativt ubrugt kvinde ca. hvert 5. ?r. Dermed burde k?nsfordelingen v?re..? – hm… en lille matematik-opgave for dumme gimper..

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 14:56

    Der ser du!

  • Avatar
    Reply
    JR
    1. marts 2005 at 14:51

    Jeg har altid f?et god karaktere i matematik, men det har ogs? v?ret mandlige l?rere… s? m?ske!

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 14:48

    Er det der det s? g?r galt, tror du? I har ikke l?rt at l?gge sammen? ;-)

  • Avatar
    Reply
    JR
    1. marts 2005 at 14:44

    Jo jo! Hvis ikke linealen er l?ngere end det man m?ler, s? er man jo n?dt til at m?le flere gange og l?gge tallene sammen selv! ;o)

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    1. marts 2005 at 12:45

    Jeg bli’r n?dt til at sp?rge…

    Nu kan vi allesammen v?re sikre p?, at du er opl?rt i brug af linealer, ikke? ;-)

  • Avatar
    Reply
    JR
    1. marts 2005 at 11:44

    Bare husk t?ser… det kan ogs? v?re sv?rt for passagerne at nyde turen, hvis f?rgen l?gger til i lystb?dehavnen…

    ;o) Vi snakker skam ogs?!

  • Avatar
    Reply
    Milea
    28. februar 2005 at 22:57

    Og det program sendes p? TV2 s?ndag aften – sextips…. – det er b?de sjovt, men der kommer alts? ogs? et par gode tips! ;-)

  • Liselotte
    Reply
    Liselotte
    28. februar 2005 at 21:15

    Hmmm… historien melder, at han IKKE grinede det mindste. Faktisk var det FRYGTELIGT pinefuldt for begge de stakkels unge mennesker – og forholdet endte ligesom lige d?r…

    Kurser? Og s? p? tv? Jeg skal minstro da vist til at besk?ftige mig en smule med det medie igen :-)

  • Avatar
    Reply
    Donald
    28. februar 2005 at 21:09

    Hvis han ikke har grinet, s? skal han p? humor-kursus! Men i ?vrigt burde man snakke mere om de dele; m?ske kan han i dag l?re noget ved den TV-2 serie som jeg opdagede en sen aften i sidste uge. Det var et ret sk?gt kursus i at g?re det godt for hinanden.

  • Tak for, at du giver siden liv med dine kommentarer :-)