7

N?mmenalts?… jeg gider ikke…

Service og salgst?kke handler om im?dekommenhed og viljen til at ville. Det er egentlig s? banalt, at det kan undre, at kun s? f? butiksansatte mestrer det.

I dag skulle jeg k?be gummist?vler til Oline. Det er ikke stor kunst, s? jeg gik ind i den n?rmeste skobutik, trak et par gummist?vler st?rrelse 37 ned af hylden, fandt prisen og blev enig med mig selv om, at med den fart hendes f?dder skyder for ?jeblikket, ville det ikke vare mange m?neder, f?r jeg igen stod med samme ?rinde. Derfor mente jeg, at de m?ske kunne findes billigere i butikken lidt l?ngere henne ad gaden.

Det viste sig, at de i den butik var i gang med en st?rre oprydning, som bet?d t?mning af b?rneafdelingen. Alt fodt?j l? enten spredt p? gulvet eller stod i kasser ude bagved. Jeg kunne ikke se gummist?vlerne noget sted, s? jeg henvendte mig til ekspedienten, som svarede: ?Ja, vi er ved at g?re klar til vinters?sonen, s? gummist?vlerne ligger ude bagved??, hvorefter jeg kiggede afventende p? hende. Hun r?rte sig ikke ud af fl?kken, kiggede lidt p? mig og sagde s?: ?Ja, jeg g?r alts? ikke ud i det rod og begynder at lede efter gummist?vler nu??.

Hvad skete der lige? L?rer man intet om betjening, kundepleje og almindelig h?flig opf?rsel, n?r man st?r i butiksl?re? Om s? man skal lyve og sige, at man ikke lige har gummist?vler hjemme nu, fordi der kommer nye varer p? tirsdag, s? g?r man hellere det end siger til kunden, at man ?ikke gider?.

Det siger sig selv, at jeg lagde mine 200 kroner et andet sted og det kan slet ikke undre mig, at HK lige for nyligt afsl?rede, at hver 5. butiksansatte oplever at f? l?st og p?skrevet mindst ?n gang om m?neden. Jeg har i hvert fald m?dt ?n af dem, som til fulde fortjener det, tidligere i dag.

Du vil sikkert også kunne lide