12

Hvordan man bliver sur af service

Det omtrent værste du kan gøre ved mig på en decembermorgen er, at du antager, at du ved præcis, hvad jeg spørger om og derfor ikke lytter, men blot begynder at instruere og siden insinuere for til sidst at tale nedladende og blive ubehageligt irriteret på mig, fordi jeg insisterer på, at det du fortæller mig, ikke er det, jeg har brug for at vide.

Når du starter med og siden konsekvent fortsætter at kalde mig ved navn, mens du tror, at du på en subtil, raffineret og alligevel diskret måde fornærmer mig, har du siddet for længe i kundeservice. Når det skinner igennem, at du hader dit job og derfor er nødt til at antage helt surrealistiske klichéer i dit vokabular, er det på tide, at du får besked om, at det ikke er service, du tager dig betalt for at udføre.

Jeg er sur nu.

Fik jeg for øvrigt sagt, at jeg ikke er begejstret for DHL?

PS – det kunne have gjort det med et “jeg prøver lige at finde ud af noget og vender tilbage”…

Du vil sikkert også kunne lide